Har du også allerede droppet dit nytårsfortsæt?

 

Nå de damer, hvordan går det med nytårsfortsættene derude? Vi er godt inde i januar, og du burde derfor være godt igang med din nye livsstil og dit nye jeg. Eller hvad..?

 

Hvorfor kan jeg ikke nytårsfortsættet?

1. Du gaber over for meget.

2. Du tror du kan det hele på én gang.

3. Du er ikke realistisk omkring, hvad du vil lægge i det.

 

Fejl nummer 1

Du har måske gabt over for meget, og tror at du kan gå fra sofakartoffel til fitness mama fra den ene dag til den anden. Det sker desværre ikke -for nogen. Så hende din veninde fortalte om, eller hende der nede fra det lokale center lyver. Det kommer ikke til at ske. Det tager tid at skabe nye vaner, og der er langt større succes, hvis du tager et skridt ad gangen.

Fejl nummer 2

Du prøver at tage den nye livsstil til dig, og samtidig skal du også lave om på alt andet i dit liv… Søde du, tag en ting ad gangen. Man kan altså ikke være superwoman og klare alt (og det er okay!). Find ud af, hvad der er det vigtigste for dig at opnå lige nu – og læg en plan for at opnå det. Del planen op i delmål, og hav en deadline til hver. Dit mål skal være målbart, og igen realistisk.

Fejl nummer 3

De fleste har ikke indset, hvor meget energi livsstilændringer kræver og stopper derfor hurtigt igen. Har du afklaret hvor meget dit mål vil kræve af dig – og er du villig til at lægge energien i det? Sådan helt ærligt? Hvis ikke, så skal du nok finde en undskyldning for at stoppe. Nu gentager jeg mig selv – én ting ad gangen. Start med at lave en ting om – når det kører, kan du tilføje noget nyt, og så forfra. Hvis du gerne vil igang med at træne, så start med 2-3 gange om ugen, noget som du ved at du kan holde. Hvis du starter ud med 7 gange om ugen, skal du nok hurtigt brænde dig selv af, og det er absolut ikke en holdbar løsning.

Læg en plan – tag en ting ad gangen – hold ved!

 

 

Skriv et svar

required