Kan kvinder ikke lave kropshævninger?

JO, de kan!

DR har lagt en artikel op omkring kvinder og kropshævninger, da der er lavet en amerikansk undersøgelse om at kvinder ikke kan lave kropshævninger. De har testet en flok kvinder, givet dem træningsprogram og testet igen, hvor de ikke kunne lave kropshævninger…

Nede i vores center er det ganske almindeligt at se mine kvindelige klienter lave den ene kropshævning efter den anden – også med ekstra vægt på. Alle dem der har besluttet sig for at lære det, har efter et 12 ugers forløb med mig, lavet deres første kropshævninger. Rekorden er 3 kropshævninger efter 4 uger – og så 10 sæt i alt!

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=aK-Eg9pI568&feature=plcp]

Hvis man gerne vil være god til kropshævninger, skal man træne kropshævninger. Du er nødt til at lære at arbejde med din egen kropsvægt – pulldowns giver bare ikke det ønskede resultat 😉 Du er derfor også nødt til at få lagt et program af en kompetent træner, der sikrer at du har en hvis progression = fremgang.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=-fFn3EhchmI]

Her er mine bedste tips til at lære at lave kropshævninger:

  • Hop op – og sænk dig langsomt
  • Træn med elastik (bands) – ned omkring knæ, som hjælper med at trække dig op.

Der er ingen undskyldninger, kære damer… Op og hæng i pull-up-stativet! Øvelse gør mester 😉

 

 

 

Skriv et svar

required